Claus E. Hansen ny koncernchef i Columbus IT

October 23, 2008 at 12:28 PM CEST
Columbus IT Partner A/S skal herved offentliggøre, at Columbus IT den 1. januar 2009 får ny koncern-chef. Michael Gaardboe, der er grundlægger af og storaktionær i Columbus IT, har længe planlagt at træde tilbage, og efterfølger er direktionsmedlem og COO Claus E. Hansen. Bestyrelsen har besluttet på næste ordinære generalforsamling at indstille, at Michael Gaardboe indtræder i bestyrelsen for Columbus IT Partner A/S. Fremover vil Michael Gaardboe ligeledes indtræde som bestyrelsesformand for Co-lumbus IT-selskabet To-Increase. Det hollandsk baserede selskab udvikler og sælger Microsoft-certificeret software til Microsoft Business Solutions forhandlere over hele verden - og er et strategisk vigtigt selskab for Columbus IT's fremtidige udvikling. 44-årige Claus E. Hansen, der har været i Columbus IT siden august 2007, er en erfaren direktør i ERP-branchen og har i over 10 år været topchef hos nogle af verdens største Microsoft-partnere. Claus E. Hansen har i det forløbne år vist, at han, som planlagt, er klar til at løfte opgaven som koncernchef efter Michael Gaardboe. Columbus IT har under Michael Gaardboes ledelse haft stor fremgang. De udmeldte forventninger til 2008 er en omsætning i niveauet DKK 1.000 mio., og et EBITDA på DKK 60-65 mio. Selskabet er i færd med at ansætte en ny COO, der forventes at kunne tiltræde i den nærmeste fremtid. Ib Kunøe Bestyrelsesformand Columbus IT Partner A/S Kontakt for yderligere information: Koncernchef, Michael Gaardboe, Tlf.: +45 70 20 50 00